lördag 9 juli 2011

Vansbrosimningen 1 dag kvar.....

..imorrn är det dags, det är 5:e gången jag ställer mig vid starten uppe vid järnvägsbron över Vanån i Vansbro. 1:a gången var 1996 men då blev det en kortare sträcka på ca 2 km då, de andra gångerna var det full distans på 3 km.

Här ser ni hur det har gått för mig i de 4 tidigare Vansbrosimningarna, se nedan:

1996 2 km(pga för mycket vatten i Västerdalälven) tid 46:45 (min)
1997 3 km tid 1:36:58 (tim)
1998 3 km tid 1:29:38
1999 3 km tid 1:22:18

Vi får se hur det går imorgon? Enligt hemsidan så ska det vara drygt 19 gr C i vattnet, vi får se hur det ser ut imorrn?

Huvudmålet är att ta mig i mål, sen är det andra målet att ta mig i målet på så bra tid som möjligt, helst under 1 tim och en kvart(dvs 75 min), men vi får se hur det går och i vilken form jag är i, har som jag skrev igår bestämt mig för att bara simma bröstsim, så allt under 1,5 tim kommer jag att vara nöjd med.
Börjar med att ta 40 st lugna simtag sen ska jag försöka hitta rätt rytm och håll ett så skapligt tempo som möjligt ned till udden vid Dalälven utan att ta slut på mig själv, måste se till att spara krafter till sista kilometern i Västerdalälven där det är motströmt, men inte utan att ha för låg fart under hela loppet.
Nu ska jag snart ta och lägga mig så jag får sova ut ordentligt till imorrn....

....Vansbro here I come!!!!!

:-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar