onsdag 20 juli 2011

Onsdag 20 juli

Idag var vi tillbaka i vardagen igen efter vår utflykt igår och i förrgår, Marie jobbade 08.00-15.30. Tuva, Clara och jag satt för cykelkärran efter min gamla slitosläng mtb och tog en cykeltur först in till Enköping och sen ut till Klubbholmen ute vid Kolarvik ca 6 km söder om Enköping. Där köpte vi glass i kiosken och sen cyklade vi in till Enköping igen till farmor och farfar och var där en stund.

Sammanlagt så cyklade jag nog sammanlagt ca 1,5 tim med tjejerna i cykelkärran bakom cykeln så är det nog som att jämföra med ett cykelpass på racern på ca 40-45 min i 30 km/h i snittfart, jobbigt var det iallafall.

Dagens träning var ett löppass på ca 8,1 km på 62 min, inte så snabbt men jag sprang 4 min och sen gick jag 2 min hela tiden. Kul var att jag lyckades lura med mig William att springa med mig, det var kul att ha sällskap för en gångs skull.  :-)

Ikväll har vi varit till Kyrkogården med lite blommor till minne av att det idag är 24 år sedan Gustav föddes och dog.

Nu ska jag sätta mig framför TV:n och läsa lite och slöa..... 

Ser inte så bra ut inför morrondagen vädermässigt, imorse så var prognosen inför morrondagen att det skulle regna hela dagen, sen mitt på dagen var prognosen att det skulle vara fint väder och uppehåll hela dagne imorrn!!!???   Prognosen från kl 18 idag visade åter på regn hela dagen imorrn????  Alltså vad håller de på med på SMHI, är det semestervikarier i farten??
Skitsamma vilket jag får väl leta fram regnjackan och köra ett cykelpass iallafall, men det kanske inte blir 3 timmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar