söndag 17 juli 2011

Så var årets 1:a tävling avklarad...

Igår var jag i Säter och körde Säter Triathlon, skönt att det äntligen vart av, var ju anmäld till både Hallsta och Kilsbergen triathlon men då var jag ju sjuk så det blev inget av med dom tävlingarna.

Simning gick väldigt bra trots att jag bara simmade bröstsim 1500m gick på lite drygt 40 min vilket jag är mycket nöjd med, (har inte blivit riktigt bekväm med att simma frisim i öppet vatten än, men jag tränar på det). I bassäng har jag bara simmat 1500m på ca 43 min förut. T1 tog alldeles för lång tid när jag satt på cykeln och hade kommit ut ur växlingszonen stod kl på 46 min, men då hade jag cyklat ca 200m, så ungefär 4-5 min tog T1, alldeles för lång tid måste öva på att ta av våtdräkten bl a. Cyklingen tog enligt officiell tid 94 min, men då måste både T1 och T2  ligga med i den tiden, för enligt min klocka så tog cykling exkl T1 och T2 ca 85-86 min och det är en tid som jag är nöjd med för cyklingen på 40 km ger en km tid på drygt 21 min/km.  Löpningen, ja vad ska jag säga om den???  den tog alldeles för lång tid, men löpning är mitt stora problem, måste träna mer löpning. Nu gick det ganska bra ändå med att springa 10 km på ca 69 min, jag hade räknat med att springa på lite drygt 70 min så det kom jag under och det var 1:a gången på flera år som jag sprang så långt som 10 km, har inte sprungit mer än 8 km som mest nån gång i år tidigare.

Resultaten från Säter Triathlon igår lördag Klicka här!

Jag körde i klassen Olympisk distans Herrar Motion och är lätt att hitta titta på sista som fullföljde.
Ja jag kom sist men jag bröt inte och jag ställde upp, struntade inte i att starta för att det var mulet eller nåt annan dålig jävla ursäkt, utan jag var med till "the bitter end" trots att alla cyklade om mig, ja inte alla körde faktiskt förbi nån tror jag? Men på löpningen så sprang alla om mig alla utom 2 st damer.

Måste faktiskt säga att trots att jag kom sist så var det jävligt kul att vara med i en sån här tävling, vägen där vi cyklade var avstängd för bilar under tävlingen och det var kanonbra, trots en riktig mördarbacke på cyklingen så fick jag enligt min egen tidtagning en mycket bra tid, sen var det kul att se alla från seniorklassen och masterklasserna när de cyklade vilken fart de hade, mycket imponerande att se.
Jag tyckte jag cyklade bra igår efter mina egna mått mätt men ändå så bara svichade en del förbi jättesnabbt på sina dyra tempocyklar, men det fanns dom som hade nya dyra cyklar men ändå inte cyklade så fort, så jag tror inte det bara beror på cyklarna att en del cyklade snabbt, jag tror de har tränat med än mig. Så det hjälper inte att köpa det dyraste och mest avancerade prylarna man måste träna oxå, min begagnade Trek från 2004 som jag köpte för 5000 kr i våras det funkade klockrent och den räcker åt mig.

Det här var kul, ska vila lite idag nu och sen i veckan så kör vi igång igen med ny hårdkörning inför Kalmar sprinten, ja jag vet jag kommer sist igen då med. Jag har av nån anledning anmält mig i H45-49 Masterklass där och kommer att komma toksist i den klassen men det struntar jag totalt i för jag kör Master i Kalmar bara för att prova på simningen så mycket som möjligt, det är 750m för Master men bara 400m i Motion, det är inför nästa sommar så jag kan förbereda mig maximalt till Kalmar Järnmannen 2012(eller kanske kommer den att heta Kalmar Ironman då?). 
Men men det är lång väg dit och många många träningspass....

1 kommentar: