söndag 30 januari 2011

Söndag - ännu en dag utan sovmorron, undrar när man sist sov till 9 eller nåt sånt??

..tidig morgon idag med, låg i soffan och slötittade på Fran Fine och nån mer sån där amerikansk komediserie på 3:an i 2 timmar, sen gick jag och satt mig vid datorn och gick igenom hushållsekonomin och kollade vilka räkningar som inte har betalats än, de på autogiro, de andra har jag redan betalt, det gör jag på en gång när lönen kommer så man inte hinner göra av med pengarna på annat.

Vi åt frukost vid 9.00 ca och sen jobbade jag 1 tim, sitter och går igenom handlingar på ett av projekten som är en utförandeentreprenad, har ju hänt en och annan gång att projektörerna har smygreviderat in ändringar från förfrågningsunderlag till bygghandling, vilket jag anser vara minst sagt kriminellt, men dom tror att dom är skitsmarta, men jag är smartare  :-)  .

När klockan var nästan 11 så kom vi till slut ut och påklädningen av både Tuva och Clara gick utan större konflikter, inte ens vantarna satt fel, men det var bara lugnet före stormen. När vi kom ut sen var det för långt att gå och slänga sopor och tröjan satt fel på Tuva....   Suck!!

Sen var Tilde och Thea ute och då lekte Tuva och Clara med dom ett tag och då var allt frid och fröjd, ... en halvtimme sen kom  Mamma hem.
Så då blev det lite mat, som jag lagade till. Efter maten så smet jag upp till garaget en stund för dagens träning:

45 min Trainer, hann med att cykla ca 32 km

Sen åkte Marie och jobbade igen, hon hade ett sånt där delat mördarpass idag, (vad jag tycker om delade turer har jag skrivit tidigare i bloggen).

Sen hade tjejerna och jag tråkigt så vi åkte in till stan till ÖB och gick runt där en stund och sen en sväng förbi Maxi och drev runt där en stund, sen åkte vi hem och grillade korv och gjorde pommes i ugnen.

Nu så är det bara 1 timme kvar tills dom små ska gå och sova och vi ska fortsätta läsa Madicken. Hoppas dom somnar ganska fort, för sen måste jag sätta mig och fortsätta gå igenom alla handlingar för ett av mina energissparprojekt jag håller på med i Stockholm.

I morrn är det måndag igen, då är det bara att nöta på i ekorrhjulet igen.....   vi får se vilka överraskningar man får imorgon???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar