onsdag 2 februari 2011

Oj redan onsdag...?

Har visst inte varit in här sedan i söndags men det har varit lite mycket senaste dagarna, men nu kommer en uppdatering!

Måndag 31/1

insim 200m
10x25m frisim
10x25m bröst
10x50m frisim varannan ben
2x50m rygg
avsim 200m

Tisdag 1/2

Motionscykel på magasinet 45 min
Löpträning utomhus 17:41 2,6 km   6:47min/km


Onsdag 2/2

insim 200m
10x50m fri fenor hård/lös
8x25m fjärilskick m fen o platta
4x50m bröst hård/lös
4x50m rygg fen hård/lös
2x50m benspark platta fen
avsim 300m

Jag är upp i 200 min av planerade 500min/vecka redan den här veckan, går bra nu.  :-)

Till sist så vill jag bara nämna det att det hände en mycket tragisk händelse här i Enköping idag, en 15-årig tjej blev överkörd på ett övergångsställe utanför en skola av en buss och dog.
Som förälder blir man ledsen och bestört och man tänker på flickans föräldrar som har mist sin dotter, jag hoppas dom får all hjälp och stöd som de behöver för att bearbeta sorgen och saknaden efter sin dotter och att de efter en tid lär sig leva med saknaden av att hon inte längre finns hos dem,  även om det är om det är svårt.
Jag kan inte säga hur det känns, men jag har en liten aning om hur det känns för dom (jag har själv mist ett barn för länge sedan)  och det är ingen avundsvärd situation de befinner sig.
Jag tänker på flickans alla anhöriga och hoppas Ni ger varandra allt stöd som går att ge varandra i en den här svåra stunden.

Även om det är värst för föräldrar och anhöriga när någon dör i en olycka, så har inte busschauffören heller det så lätt, han/hon kommer alltid att få leva med den här händelsen. Vare sig han/hon är skyldig eller inte till olyckan.

Hemskt är det iallafall, 15 år och dödad på ett övergångsställe, en tjej som hade hela livet framför sig.  :-(

Sen kanske de som är ansvariga för väghållningen i vår lilla stad ska ta sig en funderare på hur gatorna sköts (eller inte sköts) i Enköping. Det var nämligen snorhalt på alla gator i Enköping i morse och hela förmiddagen, det blir det när smältvatten fryser till på asfalt, OCH DÅ BORDE DET VARA NORMALT ATT KÖRA UT MED SANDBILAR OCH SANDA GATORNA VID KORSNINGAR OCH ÖVERGÅNGSSTÄLLEN! Hade det varit sandat på Fjärdhudragatan i morse kanske bussen hade kunnat stanna?

Men inte i Enköping där spar vi pengar istället och visar vad duktiga vi är???

Undra om vi inte ska ta och tåga ut på gator och torg och göra uppror mot de som styr våran kommun, precis som man gör i Nordafrika, eller är det att gå för långt?

1 kommentar:

  1. inte alls att gå för långt,protestera mera, sånt här får bara inte hända

    SvaraRadera