lördag 5 februari 2011

Lördag - rutiner är bra!

Idag så vaknade vi som vanligt kl. 06.00 när mamma skulle gå upp, hon började jobba kl. 7, Clara vaknar direkt mamma går ur sängen och skriker, det är jättekul! NOT!!

Har slöat runt lite på morronen och läst tidningarna på nätet om vad som händer i Egypten, lite otäckt och skrämmande när det blir sådär, synd om de vanliga människorna där, det är ju de som blir drabbade, de rika de klarar sig alltid. Det är precis som här i västvärlden blir det olyckor och oroligt så är det vanligt folk som drabbas och de rika klarar sig.

Lite oroväckande är det för hur det ska bli med oljeleveranserna till Europa via Suez-kanalen och all annan sjöfart som går via Suez, det kommer att bli rejäla prisökningar och det drabbar oss!

Hoppas den där tjurskallen Mubarak avgår och det kan bli någon slags interimsregering till det kan hållas demokratiska val, det är nog det bästa för vanligt folk i Egypten.

Idag har vi som vanligt varit på Magasinet, tjejerna på barnpassningen och jag har tränat. Dagens träning så här långt, kan bli något mer idag, vi får se:

Motionscykel 15 min uppvärmning

Hamsterbandet 72 min och 10 s   10 km, ja ni läste rätt jag lyckades hålla mig upprätt i 10 km på löpbandet idag, bra gjort va?  :-)

Nu ska snart Tuva på kalas hos en kompis från dagis, Clara och jag ska knalla runt i vår lilla stad och titta lite i alla affärer, det tar ungefär 10 minuter!

Sen när Marie kommer hem från jobbet då ska vi åka och köpa smågodis på godisgallerian, det var länge sen.

Trevlig helg

PS. Det kan komma en och annan revidering av dagens inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar