tisdag 8 februari 2011

Tuvas 5 år!

Tuva fyllde 5 år igår, Clara är glad
hon med när storasyster fyller år.

Igår måndag var en jobbig dag, klockan ringde 04.00 och då var det bara att hoppa upp och klä på sig för att ut och springa en liten sväng på morronen vilket vara dagens träning:

3,7 km 45 min 50 s  Hemifrån ut till rv 55 och vände och tillbaka hem.

Varför var jag då ute och sprang vid denna okristerliga tid, jo jag skulle ju på undersökning av min fot på Artrokliniken på Sophiahemmet och för att dom skulle se något så måste jag utsätta hälsenan för onormal ansträngning de närmaste dagarna innan och det har jag ju gjort om Ni har följt min träning senaste veckan.
Undrar bara vad de tänkte om det vara någon av grannarna som såg mig när jag drog iväg 04.15 med pannlampa. Sen undrar jag vad poliserna tänkte som stod uppe vid Haga Gård med bilen på tomgång, snacka om att dom glodde på mig!  :-)

Sen när jag kom hem så duschade jag och väckte Marie, Clara och Wiliam vid halvsex, så sjöng vi för Tuva och hon fick paket på sängen och efter åt frukost lite snabbt, stressade in till tåget, tåg till Stockholm 06.10 från Enköping, hoppade av i Sumpan tog 10:an till Västra skogen, bytte till 11:an mot Akalla, gick upp till industriområdet från tunnelbannan i Akalla till huset där vi skulle besiktiga, efter besiktningen in till city och Sophiahemmet undersökning där och spruta 13.10 till 13.35, taxi till centralen, tåg till Enköping 14.07, handla mat, hämta ungar på dagis (Tuva hade fått ha en flagga vid sin plats när de åt och alla hade sjungit för henne på dagis), hem och städa lite, lagade mat och alla barn kom vid 17.00 och åt barn, (det vart fullt runt köksbordet så Marie och jag stod och åt!),  :-)
Sen födelsedagsfika med alla barn och ff,fm och mf o mm.
Sen var vi alla helt utmattade och sov framför TV.n vid 21.00.

Tuvas's citat igårkväll när alla åkt hem:

"Vilken dag"

sa hon och sen log hon, en halvtimme senare sov hon. Tror hon var ganska nöjd med sin födelsedag.  :-)

1 kommentar:

  1. Tack! Tur att det är någon som tror på mig, eftersom jag inte gör det emellanåt ;)

    SvaraRadera