söndag 6 februari 2011

Söndag -Fotbollscup, dans och löpträning?

Idag som alla andra dagar är man är ledig så var det bara att gå upp kl. 06.00!!!!
Vart sittandes framför TV:n fram till 07.30 är William skickade ett sms om att deras kvartsfinalmatch var kl. 08.20, så då klädde jag på tjejerna och åkte in och tittade på den matchen, som var mycket jämn men ESK kunde till slut vinna på straffar. Williams lag spelar i helgen i Enecopia Cup i fotboll inomhus i idrotthuset i Enköping.

Sen efter den matchen var de ten timme kvar tills Tuvas dansträning med Street Feet skulle börja kl .1030. Hon var lite nervös inför dagens träning som var den första i åldersgruppen 5-6 år, men det gick bra flera av tjejerna i den gruppen har hon tränat med förut.

Sen åkte vi hem och det var dags för Clara att sova middag, Clara somnade och det gjorde jag med sov i minst 30-45 min, vaknade av att Marie lagade mat i köket, det som jag skulle ha gjort tills hon kom hem( hon hade en som där delad skittur idag 07-00-12.30 uppehåll en stund och sen 15.30-22.00??).

När vi hade ätit mat och Clara hade vaknat så åkte vi till Tobbe(Maries son) och gratulerade honom på 21-årsdagen och tittade på hans nya lägenhet i Hummelsta. Efter det så började Marie jobba igen och vi åkte till farmor och farfar där jag lämnade Tuva och Clara och åkte hem en stund och var ut och sprang lite drygt 6,3 km på 45 min, sprang och sprang, joggade eller lufsade, eller kanske stapplade fram är mer rätt beskrivet?

Dagens träning:   Löpträning på asfalt 6,34 km på 45 min 50 s

Nu sover småtjejerna i sina sängar och jag sitter här, Williams lag Enköpings SK vann P16 klassen i Enecopia Cup idag!!! Även ESK P97 vann sin klass P14. Grattis alla spelare och ledare som har jobbat hårt för att vinna idag.

Nu är det bara att städa undan lite jobbgrejer jag har här hemma så att vi kan sitta vid vardagsrumsbordet imorgon kväll och fira Tuva när hon fyller 5 år!


1 kommentar:

  1. Hälsa till Tuva och gratta henne på födelsedagen imorgon (present kommer senare). Victor säger - hälsa till Tuva och Clara.
    /Susanna m familj

    SvaraRadera