onsdag 5 januari 2011

Onsdag - Trettondagsafton (Revidering 1)

Idag gick jag upp tidigt, 05.30, lite grötfrukost och 2 av mammas grahamsbullar den ena med ägg på och den andra med ost på.

Sen iväg till simhallen i Enköping och ett simpass med SK Ena:s vuxengrupp, men jag tog det väldigt lugnt idag, simmade 1500 m på 65 min inkl vilopauser, 80% lugnt frisim med fenor och resten bröstsim. Kändes väldigt tungt efter de senaste 2 veckornas förkylningsperiod, har inte varit och tränat simning på 3 veckor och det märktes. Åt en mandarin och drack 3 dl Proviva hallon.

Efter simningen så åkte jag och bytte bil med Marie ute i Hummelsta, åkte förbi ICA där svärmor jobbar och köpte 2 bananer och åt upp den ena direkt, sparade den andra till efter träningen på Magasinet.

Sen till Magasinet för dom skulle inte öppna förrän kl. 09.00  idag, men tydligen så hade dom öppnat 07.30!?? Bagghhh#¤%&&§§§§ då hade jag ju kunnat åkt direkt från simningen till Magasinet, det blir inte alltid som man tänkt sig!
Men väl på plats på gymet så började jag med 30 min motionscykel i lugnt tempo med puls mellan 120-128 och efter det direkt över till löpbandet där jag körde vidare med min stapplande så kallade löpträning i ytterligare 35 min och lyckades få ihop 4 km på den tiden, puls ca 120-135, låg på 135 sista 10 min.
Åt upp den andra bananen efteråt i omklädningsrummet.

Man skulle nästan kunna säga att jag har nästan kört nån typ av triathlon idag?  :-)

Efter träningen på Magasinet så åkte jag till mamma och pappa för att hämta Tuva och Clara, men då hade dom ca 30 cm snö på sitt tak, så jag körde bort den snön och skottade hela taket ca 150 kvm på drygt en timme, ifall det ska bli töväder i helgen. Sen åt vi mat där innan vi åkte hem, fläskytterfilé med potatis och sås, mums.

Nu har jag tvingat ut William att skotta här hemma men han kom nyss in och det var för jobbigt att skotta allt jag hade sagt???   Inte lätt att vara vältränad och sportande kille och snart 16 år!

Ska lägga mig och vila och läsa lite tidning en stund nu tills Clara vaknar från sin middagsvila, det är jobbigt att vara hemma och vara ledig.

Trevlig helgdags afton

:-)

Revidering 1 efter kl. 19.00

Orkade inte laga mat ikväll så jag körde den lätta vägen, eller kanske den tunga vägen? Ja vi köpte hämtpizza från Picasso i Enköping, enligt mig bästa pizza i stada! Jag var tvungen att äta lite fet mat efter all tokträning och snöskottande idag.

Nu har jag varit in ytterligare en gång till Magasinet, men då läste jag bara tidning, satt och läste  medans jag väntade på William. Skjutsade in William så han fick träna en stund, tror han höll ut minst 40 min? Ja han lämnade faktiskt sitt playstation i över 1 tim!

Imorrn är det röd dag igen, så nu tänker jag leta fram någon bra film och sen slår vi ner arslet i soffan och slötittar på film och njuter av en härlig hemmakväll hela familjen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar