söndag 16 januari 2011

Söndag - tillbaka till vanliga dagar igen eller???

Idag var det söndag och Marie jobbade tidigt, började  kl. 7 och gick upp kl.6, så fort mamma lämnar sängen så vaknar Clara och det är bara för mig att gå upp. Fast vad klagar jag för kl 6 är ju rena sovmorronen jämfört med 05.20 på vardagarna!

Var ut en sväng på förmiddagen och skottade undan lite snö, det skulle ju bli regn idag. Annars blir det spår och knöggligt om man kör i snön och sen fryser det på igen. Tuva och Clara tittade på barnprogram under tiden jag skottade. Skönt att vara ute en stund helt ensam efter att ha varit inne i 2 dygn och varit sjuka tillsammans.

På eftermiddagen var jag rejält rastlös och kände att jag måste hitta på något, så då tog jag tag i mig själv och körde ett lättare Core-pass på 30 min för mig själv, sammanlagd tid var 30 min med kortare uppehåll för blöjbyte, vällingkok m m.

När Marie kom hem från jobbet efter 16 så stod jag innanför dörren fullt påklädd för ett cykelpasstrainern i garaget total tid 30 min.
Det var väldigt jobbigt, kändes som om det var för tidigt, men nu efteråt så är det ok, åt pasta direkt efteråt.

Nu har jag nyss sett Solsidan, den här omgången verkar bli minst lika bra som den förra, Felix Herngren mfl är riktiga klippor som komiker, ska bli roligt att följa den här serien. Den måste vara den bästa komediserien som går just nu!

Imorron blir det jobb igen, får se om jag hinner in och köra simträning imorrnkväll, Marie jobbar till 18.30. Annars blir det ett pass på trainern kanske?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar