lördag 16 oktober 2010

Träligt är det....

.. att inte få träna fullt ut pga sprutan i foten i tisdags, måste hålla mig lugn i 1,5 veckor till, faaan vad jag längtar till den 27 oktober när jag får köra på som vanligt igen. Även om det är lite skönt med lite lugnare dagar också, men man är ju orolig att man ska bli lite bekväm och soffa till sig så man inte kommer igång igen. 

Ska sätta mig och göra en årsplan för träningen nu i helgen och sen en detaljerad plan månadsvis. Måste få till mer kvalité i träningsupplägget inför 2011 om det ska ske någon utveckling.

Tävlingarna jag har anmält mig till 2011 är än så länge bara Vansbrosimningen söndagen 10 juli, men jag  planerar att köra följande tävlingar:

Löpning:
Två sjöar runt i Sundbyberg  i slutet av mars

Triathlon:
Kilsbergen Triathlon olympisk distans i mitten på juni
Säter Triathlon olympisk distans i början på juli
Kalmar sprinten preliminärt den 5 augusti i H45
Sala Silverman i slutet på augusti, halv ironmandistans

Sen kanske det kan bli något cykellopp eller något mer springlopp som träning, ska sätta mig och leta reda på några intressanta tävlingar som ser roliga ut nu i vinter, det finns ju gott om tid för det.

Men idag blev det i allafall ett förkortat styrketräningspass i 45 min med inriktning armar och axlar, samt lite rygg och magräning, bara såna övningar som inte belastade hälsenan i högerfoten.

Fint väder har det varit idag hela dagen, vi tog en liten sväng till Eskilstuna och gick på Tuna Park och kollade lite, men vi tänkte äta där oxå men det var tvärfullt med folk så vi åkte in i Eskilstuna och åt lite kinamat på ett ställe som vi brukar äta på ibland, där har dom jättegod kinamat. Att vi åt ute var för att fira att Marie fick nytt jobb i tisdags, hon ska jobba på kommun som vårdbiträde på timme på äldreboenden och i hemtjänsten. Hon börjar redan i veckan som kommer så det blir lite dubbelt för henne, baren stänger inte förrän den 25 oktober. Det är jätteskönt att det ordnade sig med jobb åt henne på en gång!  :-)    

NU har vi snart ätit upp vårat lördagsgodis allihopa och så nu väntar bara slöandet framför TV:n resten av lördagkvällen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar