söndag 10 oktober 2010

Söndag

Trodde man skulle få sova lite när det är söndag, men det tyckte inte Clara 2 år, vi gick upp 06.45!  Suuck!

Sitter igen och tittar på målgången från Ironman på Hawaii tävlings tiden är upp i ca 13:30 nu och den ena efter den andra går i mål nu, många trötta men väldigt många ser pigga och fräscha ut efter nästan 14 tim tävlande. Det är mäkta imponerande! En del så glada så dom gråter, måste vara en härlig känsla att korsa mållinjen!

Förste kille över mållinjen var Chris  McCormack från Australien och första tjej var Mirinda Carfrae från Australien, dubbelt Australien!

Nu har man fått lite inspiration så att man kan fortsätta att nöta på med träningen, undrar vad man ska hitta på idag?

Hade tänkt att cykla lite mtb, men Marie jobbar och när hon kommer hem ska Tuva på "lek och plask", tror det blir en långtur med Tuva och Clara i Croozien, kombinerad långpromenad och joggingtur.

  På tisdag ska jag till Artrokliniken igen och visa upp min högerhälsena för 3:e (och förhoppningsvis sista) gången och då ska jag ha belastat den mer än vanligt så det blir mycket löpning nu fram till dess. Belastar man inte foten extremt hårt så ser dom tydligen inget när dom undersöker hälsenan med ultraljud, så då gör jag som dom säger, för jag vill bli av med min skada för evigt. Nu ska foten bli frisk igen!!

Nyss gick en 66-årig dam i mål segrare i sin åldersklass på Ironman för 10:e gången !!??? Här sitter jag och gnäller över lite ont i foten??

Nej nu ska jag ta och se till att tjejerna får lite kläder på sig och sen ska vi gå ut och räfsa löv och gräva lite på kolonilotten, kanske klippa lite gräs om det går.

Ha en trevlig söndag.



Det är höst i Haga nu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar