torsdag 21 oktober 2010

Missad träning!!! och könsdiskriminering??

Hade planerat att köra ett kortare styrkepass på lunchen idag, men då hade en kollega till mig bokat in mig på ett möte kl.12.00!  bAgghhh surt!!!   Jag får skylla mig själv att jag inte hade bokat in passet i jobboutlook, men det är det gjort nu, så det är ingen mening någon försöker boka mig mellan 11.00-12.30 måndagar och fredagar i fortsättningen, måndagar är det 30-45 min styrka och fredagar är det 30 min crosstrainer.

Vi har anmält Tuva och Clara till dagisplats, ja jag vet att det heter förskola, men det skiter jag i, jag kallar det för dagis om jag vill!  Så idag har vi fått ett brev från ansvariga på kommun, adresserat till Marie Johansson????   När jag fyllde i ansökningsblanketterna i söndags så stod det sökande överst där jag fyllde i mitt namn och Marie på raden under? Der är alltså mamman som är mest lämpad som sökande? Pappor dom får inte söka dagisplats till sina barn?  Nä det är könsdiskriminering tycker jag!!  :-(

1 kommentar:

  1. jag håller bara med! så mycket könsdiskriminering som det finns ute i samhället att ingen tar tag i det, ta tex hemma varför är det bara kvinnan som städar toaletten...hur bestämdes det?! ja du har rätt sega lilla gubben könsdiskriminering gör en irriterad (sen är de jävligt svårstavat ord oxå ;) )

    SvaraRadera