söndag 31 oktober 2010

Haloween eller hur fan det nu stavas??

Halloween är från början en gamma Keltisk högtid som firades mellan skörd och vinter enligt nutida tideräkning 31 oktober, vad jag vet härstammar vi inte från Kelterna här i Sverige, inte jag iallafall, som vanligt har smarta köpmän markandsfört Halloween hårt så att vi korkade konsumenter ska köpa mer än vad vi behöver. Jag är inte Kelt, jag är kristen(brukar kalla mig fundamentalistisk protestant när folk frågar, de ser väldigt fundersamma ut då) och firar allhelgonahelgen med att tända ljus i minneslunden på kyrkogården inne i Enköping för minnas alla släktingar och andra som jag känner som har dött genom åren, mest tänder jag ljus till minne av min 2:a son som föddes 20 juli 1987 och som dog vid födseln, han skulle ha blivit 23 år i år, trots att jag har 5 barn idag så känner jag saknad efter honom, kanske pga det som jag har 5 barn idag eller 6 barn är det ju med Gustav som han skulle ha hetat?
Så jag tänker inte fira HALLOWEEN!!!

Igårkväll stod det 2 st ungar sminkade som varulvar eller vad de nu skulle förställa? "Bus eller godis" sa dom och höll fram varsin stor papperskasse halvfull med godis!? Tror Ni de fick någe godis av mig, NEJ!  Drog en liten kort vals om att det godis vi hade haft hemma det hade Tuva och Clara ätit upp och sa sen att "jamen jag trodde halloween var nästa helg"? 
SKULLE INTE TRO ATT JAG TÄNKTE FYLLA PÅ DERAS JÄVLA KASSAR MED ÄNNU MERA GODIS!!!  Bara för att deras snåla föräldrar ska slippa köpa lördagsgodis, ja jag är en gringubbe och en snål gringubbe oxå!

Hursom helst så fungerade det igårkväll men inget bus än och det lär inte bli något  heller, hoppas jag för deras skull, för jag vet vilka det är i så fall och för att citera någon gammal amerikansk skräckfilm så säger jag bara :

"You been watched"    MOAHHHAHAHAHA!!!!     :-)


Förresten skulle  ju den här bloggen handla om träning kom jag på, jag simmade idag i 30 min ca 1000 m när Tuva var på dans på förmiddagen, tog det väldigt lugnt pga mina jävla hälar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar