tisdag 12 oktober 2010

Tisdag, nu blir det träningsvila ett tag...

..ja iallafall för ben och fötter.

Var ut på en liten joggingtur imorse(man kan inte kalla det löptur när man springer i fart på 6:17 min/km!!) 4 km runt tråkrundan som den kallas här ute i Haga. Har sprungit en hel del sedan i torsdags förra veckan för att min onda högerhäl skulle belastas mer än vanligt så dom skulle se något på ultraljudsundersökningen idag, och det gjorde dom, men inte lika mycket som förut.

 Ja det var alltså dags för det 3:e besök hos doktorn på Artrokliniken i Stockholm idag, Marie och småtjejerna följde med så jag skulle slippa köra bil hem, det är lite svårt efteråt om man får spruta i hälen, gör väldigt ont och sen har man ett tryckförband på i ca 1 dygn efteråt som är ivägen vid bilkörning.

 Hälsenan håller sakta men säkert på blir bra igen, nu var det bara ett litet litet område kvar där blodkärlen var konstiga.  Jag vet ju inte vad det är för fel på hälsenan men doktorn sa att det var på väg att bli bättre, hältendinos eller nåt sånt har dom pratat om, jag tycker sånt här med sjukdomar och skador är så j-a ointressant så jag kommer aldrig ihåg vad dom säger när jag kommer ut utanför undersökningsrummet då har jag glömt allt dom sa därinne. Hursomhelst så gör dom där sprutorna man får jävligt ont, men det gör det ju om inte tar dom med så det blir ju bra till slut, hoppas jag?

Nu får jag inte träna ben och fötter på 14 dgr, bara styrketräning för överkropp är tillåtet. så nu lägger vi allt krut på att träna Biceps! Nej jag skojade bara..  :-)
Det blir ett varierat träningsprogram för armar, mage,rygg, axlar m m ovanför midjan, benen får vila nu ett tag. Man kan ju inte lägga av med all träning i 14 dgr bara för att man inte får träna foten.

Längtar redan till 27 oktober....

1 kommentar:

  1. Sega råttor har jag hört talas om, de är gott men hur är de me sega gubbar? finns förpackning att köpa? ;))

    SvaraRadera