tisdag 19 oktober 2010

Tisdag nu har det gått 1 vecka sen...

...jag fick sprutan i foten, så nu får jag börja träna lite mer men ändå inte för fullt än på en vecka!
Körde styrketräning på lunchen på gymet på jobbet, helt otroligt att ingen mer går ner i gymet på lunchen och kör ett pass. Kunden vi sitter hos har ett gym för personalen i källaren! Ja det är ganska välutrustat, det finns löpband, motionscykel, roddmaskin och en crosstrainer, sen finns det 9 styrketräningsmaskiner, hantlar, fria vikter till skivstång och ställning så man kan köra bänkpress, en sån där grej som man kan köra ryggträning i och en grej för situps, ja helt enkelt ett ganska så välutrustat personalgym!?

Men var är alla, troligen tycker dom att dom är så stressade så dom hinner inte gå ner på lunchen eller på morronen, efter jobbet då har dom bråttom hem så det blir inget.
 Vad gör man för att undvika det?? Jo man bokar in ett möte med sig själv och sen går man och tränar på den tiden, lite egentid helt enkelt. Sen kan man ta tag i alla arbetsuppgifter med ny energi på eftermiddagen och vara mycket mer effektiv än vad man skulle vara om man bara nötte på hela tiden och stressade mer och mer.

Jo mitt träningspass idag då, vad gjorde jag då? Jo jag körde armar - mage-rygg om och om igen, som ett skållat troll for jag runt bland de olika träningsredskapen i 45 minuter! Man måste ha lite tempo när man tränar, sitta och vila mellan övningarna eller gå runt och spegla sig är inte min grej...

Imorrn blir det jobb hemifrån Marie har introduktion på nya arbetsuppgifter på nya jobbet för hemtjänsten i Hummelsta idag, imorrn och på torsdag. På fredag gör hon sitt första riktiga arbetspass där, kul tycker jag och hon verkar trivas jättebra.

Nu är det snart dags för sagostund för Tuva och Clara, nu har vi börjat läst en tjock Pippi Långstrumps bok, undrar vad Pippi hittar på ikväll?

:-)

1 kommentar:

  1. nu får du snart träna igen stackars liten ;) väskan e ju packa d så de e bara att köra...
    och för att citera pippi
    -näe vi har inte sett några flintskalliga på hela dan :)

    SvaraRadera