fredag 29 oktober 2010

Fredag ... äntligen 3!

Så var den här jobbarveckan oxå slut!  Min rehabtid för hälen gick ut i tisdags och f o m i onsdags så kör jag för fullt igen med träningen, men det är sjukt vad man tappar mycket på konditon efter att inte ha  tränat någon konditonsträning what so ever under 2 veckor, det har "bara" varit styrketräning i 2 veckor.  Men nu så är jag igång igen, full fart mot sommaren 2011 med försäsongsträning, simträning onsdagmornar med SK Enas vuxengrupp, spinning torsdagkvällar, styrkträning lördagförmiddagar, sen däremellan så är det styrka på luncherna på jobbet, crosstriner på luncherna, corepass på torsdagkvällar, löpträning och cykla på trainer i garaget. Målsättningen är ca 6-7 tim / vecka i träningsmängd och då pratar vi kvalitetsträning, riktig träning som man blir trött och rejält svettig av, inga promenader och golfspel och något annat lallande runt!

Idag var jag ut och sprang en sväng på 4 km (joggade kanske är bättre att kalla det?) och satt nytt pers 23 min och 57 på våran tråkrunda som vi kallar den här ute i Haga utanför Enköping, (att den kallas tråkrundan beror på att den är nästan fyrkantig,  90 gr vänster och 1 raksträcka 90 gr höger, raksträcka 90 gr höger, raksträcka 90 gr höger och sen en raksträcka och 90 gr vänster så är man hemma igen, det är nästan 3 st backar oxå. Visst låter det kul? NOT!!!).

Nu är det fredagsmys med minsta barnen Tuva 4,5 år och Clara 2 år, det är Nalle Puh och hans vänner på disney just nu, man hör bara knapprandet av ostbågar, ska gå och göra dom sällskap nu. Marie jobbar 12:e eller 13:e dagen i följd, hon ska jobba lördag och söndag oxå, sen kanske hon är ledig månd och tisdag om ingen ringer då? Hon är duktig min lilla fru, helt enkelt bäst tycker jag.  :-)

Men imorron lördag är vi lediga på dagen tillsammans och då blir det träning på Magasinet Gym som vanligt på förmiddagen.

Trevlig fredagkväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar