måndag 11 oktober 2010

Över 60 mil!!!

Sedan i våras har jag cyklat till och från tåget när jag åkt till och från jobbet, istället för att åka bil till järnvägsstationen i Enköping. Har väl kanske inte åkt varje dag men det har blivit en hel del dagar nu, enkel väg är det 6 km mellan hemmet och Enköpings jvstn så det har alltså blivit ca 100 ggr enkel väg (50 ggr fram och tillbaka dvs 50 dgr ) som jag har cyklat. Tycker jag är bra, skonar miljön.... ähmm nä det är inte därför jag cyklar, jag är snål skitsnål, sålde andrabilen i våras för att det skulle bli av att cykla och det har det ju blivit. Det är ju lite pussel med att få till det men det går, bara man vill.  Sen får man ju lite mer träning oxå! 
:-)
Åkte faktiskt cykel hela vägen till jobbet i Stockholm 2 ggr i våras 88 km på 3 tim och 15 min som bäst (åkte upp måndagmorgon och hem tisdageftermiddag), men det är lite jobbigt att gå up 4 på morronen och sätta sig på cykeln och dra iväg till Stockholm från Enköping, men det går, hade gjort det fler ggr om jag inte hade fått en sån här spruta då så jag inte fick träna på 2 veckor.

Nu sitter jag och funderar på om jag ska springa 11 km imorrnbitti eller om jag ska åka till gymet och köra styrketräningspasset(45 min egenkomponerad triathlonstyrka, ja med lite idéer från Mark Allen) + 30 min löpband, vi får se hur det blir jag bestämmer mig nog inte för  än jag vaknar imorrn. Måste ju ge hälsenan en sista rejäl hårdkörning innan jag åker till Artrokliniken, annars ser dom inte alla skrupler och defekter på ultraljudsundersökningen av min hälsena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar