lördag 30 oktober 2010

Lördag ....ajajajaj mina hälsenor!

... ja igår då var jag jätteglad för att det funkade så bra att springa och idag får jag sota för det!?

Igårkväll redan så började det, hälsenorna kändes som fiolsträngar och det gjorde ont, rejält ont!! Idag när jag vaknade så kunde jag knappt ta mig upp och gå nerför trappan till nedervåningen! Men det var bara att bita ihop, åt lite frukost och sedan åkte vi  in allihop till Magasinet för att träna, barnen i lekrummet och jag och Marie tränade, efter träningen kändes det lite bättre, undvek förstås att belasta fötterna utan körde mest armar, axlarna och rygg/mage, men även lite ben, sånt som inte kändes i hälsenorna.

Dagens träning:

5 min uppvärmning å motionscykel, kanske lite i minsta laget men vågade inte köra något mer idag.
35 min styrketräning enligt mitt Triathlonstyrkeprogram (hittade det på nätet på en amerikansk triathlontidnings websida) stommen är et prgram framtaget av Mark Allen, men jag har anpassat det till mig och mina förutsättningar så det är inte ett dugg lika det som fanns på hemsidan.
25 min varierande styrketräning mest skivstång och hantlar.

Nu ikväll känns det lite bättre men jag blir orolig att det ska bli några men av det här som sabbar läkningen av den skadan jag redan har i höger fots hälsena, men det är den vänstra som värker mest som tur är. Nu är det bara att vila några dagar och  sen blir det på villkorsvis ingen löpträning utomhus på några månader, utan det blir crosstrainer nu i en månad minst och sen kan det bli lite lugn löpning på löpband om 2 månader, beror på hur det känns då. Det blir till att köra alternativ träning till löpningen nu framöver och sen för guds skull måste jag gå ned minst 10 kg fram till i januari/februari, måste det! Inte undra på att man får ont när man väger 101 kg!

Lördagkväll Tuva och Clara sitter och smaskar i sig lördagsgodis framför TV:n och tittar på en Disneyfilm, "de tre vise männen".

Nu ska jag slappa resten av kvällen och vänta på att Marie kommer hem från jobbet efter halv tio.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar