söndag 1 maj 2011

Helg och lite träning

Igår lördag blev det av till slut, kände mig så pass pigg från den senaste tidens förkylning att jag vågade mig in till Magasinet för ett styrketräningspass, gick skapligt bra oxå även om jag har lite träningsvärk idag.

Dagens träning:  15 min motionscykel som uppvärmning och sen 45 min styrketräning i medeltempo

Var sen och tittade på Williams fotbollsmatch då hans lag ESK mötte Lillåns FK i pojkallsvenskan på hemmaplan, en jämn och tuff  match som slutade rättvist 0-0. William skötte sig jättebra, syndes att veckans besök hos kiropraktorn har gett resultat, det var en helt annan kille på plan, så här bra match har han inte gjort på flera år.  :-)

Tog sen cykelkärran och satt den bakom min pendlarcykel och så i med Tuva och Clara i den och sen cyklade vi in till Coop och köpte lördagsgodis.

På kvällen vart det sedvanligt valborgsmässofirande med brasa på Enavallen, men F-n vad kallt det var igårkväll... BRrrrrr...

Nu ska jag gå upp till garaget och försöka få ordning på växlarna på pendlarcykeln, det gick inte så bra att cykla igår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar