måndag 9 maj 2011

Söndagar är vilodagar eller????

Nej gårdagen var knappast någon vilodag, upp vid 7 som vanligt, då är Clara vaken och vill ha välling.

Sen när Tuvas dans började halv 11 så simmade jag lite i simhallen:

ca 75 min fördelat på 200m insim, 10x100m (50m fritt+50m bröstsim), 4x25m starttid 60s(körde 25 m på ca 25 s och vilade resten), sen avslt med 1000m distans på 30 min lugnt (inga hjälpmedel).

Efter Tuvas dans kom Marie in med Clara och Tuva till simhallen så badade vi en stund innan det var dags att åka hem och äta lunch. På eftermiddagen så åkte vi en liten sväng neråt Trögden, var till Nibble Gård och fikade en stund, de har en gårdsbutik med ett Café där man kan koppla av en liten stund under äppelträden, kan verkligen rekommendera ett besök där.

Var till ÖB en sväng på hemvägen och köpte färg till staketet på uteplatsen på baksidan, Marie satt direkt igång med att måla när vi kom hem.

Jag plockade fram racern och tog en liten cykeltur, körde gamla E18 mot Västerås och vände i Kungsåra vid bortre vägen till Ängsö, då blir det exkat 20 km enkel väg, totalt 40 km på 1 tim 23 min snitt fart 28,8 km/h.
När jag kom hem så ställde jag cykeln nere vid huset och hoppade i joggingskorna och sprang direkt 4 km på 26 min 37 s.

Sen var jag ganska trött men det blev en bra dag ur träningssynpunkt, dessutom säsongens första Brick-pass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar