tisdag 17 maj 2011

Måndag en bra dag och födelsedag

Igår måndag var det en bra dag trots att jag pga taskig planering från min egen sida och kollegor som inte kan acceptera ett nej fast man säger säkert 3 ggr att man inte har tid att utföra ett visst arbete, skulle egentligen ha vasrit på kurs hela dagen men var tvungen att sitta hemma med avstängd telefon och skriva en rambeskrivning för VVS till ett projekt utanför Stockholm. Det gick bra och jag blev klar med den på eftermiddagen vilket var bra, hade inte varit så kul att sitta vid datorn på kvällen man fyller år och när alla barn var hemma och föräldrar och svärföräldrar, tror dom hade tyckt att jag varit lite otrevlig då?

Hann med och göra lite mer än den där rambeskrivningen också, men sen innan alla skulle komma så hann jag t o m ut och cykla 4 mil vilket var dagens träning igår:

Landsvägscykel till Kungsåra t o r från Haga, motvind bort och lite medvind hem, tid mot Kungsåra 43:55 min 20 km och snittfart 27,3 km/h och sen hem igen 38:34 min 20 km snittfart 31,3 km/h, total snittfart ca 29,7 km/h, vilket jag är mycket nöjd med så här tidigt på cykelsäsongen.

Det var kul igårkväll för alla barn kom hem både mina och Maries,Maries barnbarn, mamma, pappa, svärmor och svärfar, vi var några stycken, totalt 18 st. Det blir nästan lite trångt då när det bara är 104 m2 i huset, men det är kul när alla är samlade.  :-)

Idag ska jag på möte på hk nu på förmiddagen sen är det vidare den kund där jag har varit placerade de senaste 1,5 året.  Hoppas jag kan komma hem något så när skapligt idag så jag hinner med en löptur ikväll. Imorgon bitti är det ett simpass igen och kanske lite cykel innan jag åker till Strängnäs på konferens med jobbet, på nåt slott eller herrgård har glömt vad det hette, det är ett tufft och jobbigt liv man lever...  eller??  :-)


Hur många år jag fyllde igår?  Haha det säger jag inte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar