lördag 14 maj 2011

Trevligt att det funkar igen????

Undrar vad dom har hållit på med dom som ansvara för den här hemsidan man bloggar på???

I ca 2 dygn har sidan legat nere så an har inte kunnat uppdatera!!??

Trevligt att det funkar igen!  :-(

Sammanfattning av träningen i slutet på veckan:

Torsdag:

Löpning 4 km Tråkrunda på 23:02 5:46 min/km nytt pers på sträckan  :-)


Fredag:

Mountainbike i skogen ca 16 km 52 min mycket i skogen och väldigt ojämn terräng med mycket träd på marken efter den stormiga våren.

Idag lördag har vi jobbardag i vår bostads rättsförening, då kommer alla ut ur sina hus och jobbar och alla barn är ute och leker, ja inte alla det är alltid några som smiter undan, sen verkar det som om en del tror att om man bara är med på de 2 jobbardagar vi har så behöver maninte göra något övrig tid av året??
Som Tex klippa gräsmattorna på de ytor som tillhör varje hus, där inte fastighetsskötaren av någon anledning klipper gräset? eller att när det är vinter och det har snöat en massa på natten och det är helg och ingen kommer och plogar förrän efter en 6-8 tim ta en skyffel och gå ut och skotta en gång så att alla kan komma fram till soprummet t ex?
Undrar hur den här typen av människor skulle göra om dom en dag köpte ett eget hus, skulle nog bli lite jobbigt för dom när gräset växte meterhögt och på vintern skulle de inte komma ut ur sina hus, medan de satt och väntade på att "någon " annan skulle göra det åt dom, men tough shit!!! DET KOMMER INGEN ANNAN DÅ!!!!

För dom människorna är det tur att det nu finns såna där korkade tokar som jag och mina granne Mats som jobbar på och gör sånt som inte andra gör för att vi vill ha fint omkring oss där vi bor, vi vill inte ha skräpigt, vi vill inte ha meterhögt gräs med en massa brännässlor som alla barn bränner sig på vi vill inte ha ett kopplingsskåp för telefon som lutar tack vara att alla som vänder på vår vändplats med bilarna inte kan öra bil så vi får lov att rikta upp kopplingsskåpet 1 gång/vecka typ!

 Men idag på jobbardagen ska jag gå ut och gå och dra lite lätt med en räfsa stå och prata lite och så! Blir inte allt gjort som ska göras idag så kan jag ju som alla andra rycka lie på axlarna och säga, "oj det var tråkigt att vi inte hann med allt, men det fixar väl styrelsen".  Nä jag är inte sån jag kommer väl som vanligt jobba som en idiot och göra en massa olika saker överallt.

Trots att jag numera klipper mer gräsmatteyta än vad jag hade när jag hade hus(då hade jag ca 1500kvm gräsmatta) klipper en massa träd varje år så att det inte växer igen, skottar en massa snö på vintern m m, allt detta trots att jag inte behöver. Vi får se i år hur det går för det har flyttat in en ny familj i vårt hus( det är 3 radhus lgh i varje huskropp) så än finns det ju hopp om att jag  kanske slipper klippa allt jävla gräs som hör till vårt hus själv som jag har gjort de senaste 6 åren!!!!

Nej jag är inte bitter!  Men jag är djävligt trött på folk som inte tar det ansvar dom ska ta!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar