måndag 6 december 2010

Test!!

Idag var jag och gjorde ett maxpulstest och mjölksyretröskeltest på Sport Supportcenter i Stockholm, det var skitjobbigt!

Jag gjorde testet på motionscykel, fick börja med att värma upp i ca 10-15 min, sen så fick jag cykla i ungefär samma fart hela tiden och så la testinstruktören på mer belastning med jämna mellanrum, samtidigt som belastningen ökades så tog hon ett blodprov, för att se vilken mjölksyretröskel jag har vid olika pulsnivåer. Min maxpuls var 170 slag/min och VO2-max var 39 ml/kg/min (motionerande män i min ålder mellan 40-49 år ska ha mellan 36-44 i VO2-max). Resten av data från testet kommer när jag få testresultatet på mailen.  Jag var iallafall ordentligt trött efter testet, tror jag cyklade nästan 45 min sammanlagt (kändes som flera timmar).  Det var iallafall en väldigt omfattande sammanställning och proffsig presentation av den, med mycket noggrann förklaring till testresultat efteråt.

Så nu väntar jag med spänning på mailet med testresultatet.  :-)


Sen en lite fundering över hur tänker alla JÄVLA marknadsföringsundersökningsföretag, när det ringer hem till folk mellan kl. 17.00-19.00 en vardagkväll?????  Vad gör ca 95% av Sveriges befolkning just då?

JOO LAGAR MAT, MAN HAR VÄL FÖR FAN INTE TID ATT SVARA PÅ NÅN JÄVLA MARKNADSUNDERSÖKNING DÅ!!     JAG SA ATT DOM KUNDE FARA ÅT HELVETE!!!!!



Så nu känns det mycket bättre!   :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar