söndag 26 december 2010

Annandag Jul

Nu är julen över snart...

Marie har precis åkt till jobbet, Tuva och Clara tittar på dvd med Alvin och gänget som Tuva fick i julklapp, det är 2:a gången sen igår hon tittar på den.

Hur är det då med min berömda förkylning?  Jo jag mår lite bättre men är fortfarande nästäppt och hostar. Jag har varit ute nu på förmiddagen och skottat undan snön som kom i natt, ca 1 dm lössnö, så det var inte så tungt, men jag vart sjöblöt av svett ändå, mår inte helt ok än. Nu hoppas jag att jag blir bra tills på onsdagmorgon så jag kan köra lite simträning då? (hoppas hoppas hoppas).

Sen har vi varit ute och åkt lite snowracer och pulka mitt på dagen, sen har Clara sovit ute en stund.

Har väl hämtat mig efter julafton först idag, igår så slöade vi framför TV:n hela dagen, hittade en gammal västernfilm från 1975 som höll på över 2 tim.
På julafton så firade vi först med farmor och farfar, Johan, Emelie och Peter, William på förmiddagen med julbord och tomte. Sen senare på eftermiddagen så kom Fia, Emil, Ebba och Nike, Tobbe, mormor och morfar så blev det julbord igen då och julklappsöppning igen.  Efter kl. 20 på kvällen så var det bara Marie, jag, Tuva och Clara kvar och dom 2 minsta somnade vid 21 och vi vid 22 framför TV:n helt utmattade. Det är tröttsamt med julfirande, men det är väldigt kul oxå.

Kul med jul iallafall att få träffa alla nära och kära och byta julklappar och äta en massa gott!



Ingen träning idag förutom lite snöskottning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar