söndag 12 december 2010

Simning en söndagmorgon

Brr..   -11 gr C ute och i garaget så nån cykel på trainer i garaget som jag hade planerat blir det inte idag. Tog en sväng in till simhallen istället och där var det trångt! Not!   Var en som simmade i en bana annars var det tvärtomt i stora bassängen??  Vad gör folk?  Jag har tittat in i hallen hela hösten när Tuva dansat på söndagmornarna och det är alltid tomt på söndag förmiddagarna? En hel simhall står helt tom nästan, sen ska man bygga om och bygga till simhallen för många miljoner, jag är ju glad men varför är det inga fler kommuninvånare som utnyttjar simhallen?
Borde ju vara fler medelålders, såna som mig som behöver röra på sig och simning är ju perfekt då , så skonsamt som det är mot kroppen och man låtar alla delar av kroppen jobba.


Men skit samma jag är ju glad, man får ju en egen bana för sig själv när inga fler simmar. Idag simmade jag totalt 2,2 km (bröstsim) på 60 min. Fördelat enligt nedan:

250m  7 min
500m 14 min
750m 21 min
1000m 28 min
1250m 35 min
1500m 41 min
1750m 48 min
2000m 55 min
sen 200 m avsim.

Att det vart bröstsim idag beror på att när jag försökte simma frisim så hade jag så jävla ont i armarna pga träningsvärk efter gårdagens styrketräning, sjukt ont det gjorde.
Nu ska jag laga söndagsmiddag, det blir nåt åt det italienska hållet tror jag, nån köttfärsröra och pasta med pesto.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar