fredag 31 december 2010

Bokslut 2010

Ja det gick väl inte riktigt som jag hade planerat med min träning, efter att Tuva och Clara började på dagis(ja jag vet att det heter förskola numera) i början på november så har jag varit konstant förkyld, så det har stört träningen en hel del i slutet av året, men som helhet har det väl gått ganska bra. Jag har under andra halvan av 2010 mer inriktat mig på att få mer kvalitet i träningen än kvantitet som det var tidigare. Så totalt sett så är jag nöjd och så här har min träning totalt sett varit under 2010:

Total träningstid         17 422 minuter / 12 dgr 2 tim 22 min
Total sträcka                 3293 km
Antal träningspass           465 st
Antal dgr med träning      234 dgr (63,4% av totalt 369 dgr)
Cykel (lvg)                    1697 km
MTB                              322 km
Cykel (tor jvg stn)           657 km
Löpning                             81 km
Simning öppet vatten         12 km
Simning bassäng                34 km
Triathlon                            38 km
Styrketräning Gym         2615 min fördelat på 70  pass
Spinning                          875  min fördelat på 15 pass

Sen har jag inte lyckats med att gå ned i vikt utan nu under hösten har jag gått upp i vikt istället, senast nu när jag varit förkyld över jul. Det är något som jag måste ta tag i på allvar nu om jag ska kunna komma igång med löpträningen på allvar utan att dra på mig nya skador, jag är alldeles för tung, eller egentligen så är jag för kort för min vikt, har inte nått upp till min ideallängd, just nu är den 205 cm, så det fattas ca 16 cm. Nej det är nog lättare att gå ned i vikt än att växa 16 cm.
Nedanstående bild visar mina mått vid årets början och idag vid årets slut:



1 kommentar:

  1. på bilden saknas något?.....inte måttat heller vad jag kan se... ;)

    SvaraRadera