torsdag 23 december 2010

Jag är väldigt glad ändå...

... att jag ska fira jul på hemmaplan och inte ska åka bort nånannanstans med bil,tåg,flyg eller buss.  Vägarna ska snöa igen, tågen går inte för det är för kallt, flyget står stilla eller har störningar pga snökaos och bussarna kommer inte fram för snökaoset på vägarna!  Skönt att vara hemma då och sitta inne i värmen och barn och släktingar kommer till oss imorrn, de har inte så långt att åka som tur är bara mellan några km till ca 5 mil.

Har varit ute i garaget och satt på julgransfoten på julgranen så den är klar för att tas in framåt kvällen och kläs på med alla julsaker.

Förkylningen har mattats av lite som tur är, men i natt var det jobbigt, jag har sovit ca 1 tim i taget och varit upp och tagit nässpray, snutit mig, tagit alvedon, varit på toa, jaa you name it! Har gjort allt för att försöka kunna sova, utan särskilt stor framgång. skit jobbigt var det men på morronsidan så somnade jag och sov till framåt kl. 9.

Nu ska jag leta reda på skarvsladdar m m till julgransbelysningen och lite annat.

Nu lägger jag ner bloggandet och tar julledigt tills jag orkar träna igen, förhoppningsvis på söndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar