tisdag 1 oktober 2013

326 dagar kvar till 23 augusti 2014 kl 05:00 Sälens by i Västra Dalarna....

..då går starten för världens första Ultravasa 90 km löpning längs stigar i Vasaloppsspåret!
Om allt går som det ska med träning och att man får vara frisk så kommer jag stå där tillsammans med 749 st andra stollar!  :)

Starta kan jag ju, sen kan jag springa men frågan är kan jag springa i 90 km inom maxtiden på 15 timmar? Vi får se hur långt det räcker? Jag kör på och sen får vi se om man blir avplockad, då får man ta nya tag och göra ett nytt försök 2015?

Det första nu är att få ordning på löpningen och det börjar redan på söndag med en kurs på Bosön med Löpskolan, 1:a passet är då och sen blir det ett pass till den 20/10. Så där ska tekniken slipas, sen får man nöta på i vinter och i vår med mycket löpträning varvat med den vanliga simträningen och cykelträningen inför nästa års triathlontävlingar.

Sen är väl det värsta och svåraste projektet att försöka bli av med så många onödiga kilon på mig själv som möjligt, ligger just nu på en vikt kring 97 kg men har som mål till nästa sommar att komma ned under 85 kg helst? Men det går trögt...

)= km löpning det känns jäääävliiigt låååååångt!  :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar