måndag 21 oktober 2013

Backade lite i min målsättning för löpning :(

Efter bakslaget för drygt en vecka sen i min löpsatsning på sub50 så har jag omvärderad målsättningen och sänkt den till Sub55, vilket troligen är mer lämpligt för mig och min rygg???

I lördags körde jag igång träningen igen efter mitt träningsuppehåll förra veckan.
Styrketräning som vanligt på Magasinet med Fas 2 vecka 1 på Tri-styrka programmet, dubbel dos f o m i lördags och det funkade bra!  :)
Sen på eftermiddagen blev det ett cykelpass på landsväg på ca 51 km snittfart 28,3 km/h, cykelformen sjunker snabbt när man bara cyklar 1 gång/vecka...

Igår var det 2:a och sista gången på Löpskolans "Effektiv löpteknik 1", tog det lite lugnare den här gången så idag har jag bara träningsvärk i fotlederna efter löpskolningsövningarna, efter 1:a gången så hade jag ont i 3 dagar i alla kroppsdelar??!!
Idag blev det vilodag men imorrn fortsätter löpträningen! Onsdag kväll blir det simtärning igen, sen ska jag försöka hinna med ett MTB-pass i veckan oxå...

Om drygt 3 veckor är det Tömilen i Stockholm, ska bli kul att springa ett millopp igen utan cykel och simning innan! Får se vad jag kan göra för tid då? Tror banan går i Lill-Jans skogen i Stockholm och där är det några backar så det blir spännande!  :)

När det gäller vikten så går det jävligt trögt, som tur är för det har gått åt fel håll uppåt ca 1,5 kg???  :(

Ska försöka göra ett rejält krafttag och se till att överflödskilona försvinner nu istället.... det är bara att kämpa på även om det är motigt just nu!

Borde sitta och jobba lite nu resten av kvällen men jag går och lägger mig och sover istället, God Natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar