fredag 11 oktober 2013

Fredagkväll och helg igen...

...den här veckan har gått väldigt fort känns det som trots träningsvärken efter söndagens löpkurs.

Sitter i idrottshuset i Enköping och tittar på alla barn mellan 6-9 år som tränar friidrott, Tuvas grupp tränar löpskolning just nu och jag försöker låta bli att titta med allt för kritiska ögon, jag är ju expert numera efter att ha gått på kurs i en dag haha! 😃🏃

Känner mig sliten i kroppen och det har nog blivit för mycket fokus på löpträning senaste veckorna, iallafall mer än vad jag och min kropp är van vid?
Så det fick bli en vilodag idag trots att det var fredag och jag jobbade hemifrån idag och det var sol och fint väder så det ha varit lätt att smitit ut på en långtur på cykel. Spar det till söndag förmiddag istället, ska köra ett milpass imorrnkväll på 65 min sen har jag fullgjort 4 veckor av 12 av mitt träningsschema för att klara Sub 50 på milen. Jag nöter på så länge det går, börjar bli lite tuffare nu när ribban höjs hela tiden i schemat, på måndag eller tisdag skärps kraven då jag ska köra ett pass på 4 km med 5:30 tempo på km för att sen öka till 5:00 tempo i ytterligare 2 km???? Vi får se hur det går?

Imorgon är det lördag och det är gym-dag så då tar vi en tur till Magasinet i Enköping för en knapp timmes styrketräning. Efter det så ska Tuva dansa med Street Feet på torget i Enköping så lördagen är räddad vi vet precis vad vi ska göra. 

Söndag hoppas jag få till ett längre cykelpass, försöker att köra ett långpass per vecka nu när triathlonsäsongen är slut och innan snön kommer sen blir det innecykling på triner och spinning. Cykla ute i vinter blir det bara om det är töväder och isfritt. Då får set bli skidor istället.

5 minkvar på Tuvas träning klockan går sakta men jag är hungrig.... Hem snart och äta lite god lasagne och sen slöa i soffan med fredagsmys....

Trevlig helg!

🏊🚴🏃

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar