torsdag 24 oktober 2013

Testlopp löpning....

Idag körde jag ett testlopp på löppasset, enligt träningsschemat jag kör nu sedan en dryg månad så är jag nu i vecka 5 och då är pass nr 2 den här veckan att man ska springa så långt man kan på 6 min sen ska man göra likadant i vecka 9 för att se om det blir någon skillnad!

Började med att jogga 2 km lugnt i 15 min sen lite löpskolning i ca 5 min för att sen springa så fort jag kunde under 6 min. 

Började bra med bra fart ca 3:20 tempo på km, det orkade jag hålla i ca 30 sek..sen sjönk farten efter ca 1 min till ca 3:55-4:05! För att sjunka ytterligare efter drygt 2 min till 4:30 tempo men sen lyckades jag få upp farten igen till nästan 4:00 tempo sista 2 min. Lyckades till slut överleva 6 min maxad löpning blev  ca 1,41 km på 4:17 min/km, har varit totalt slut resten av dagen idag?.. Av "bara" 6 min löpning????

Hade tänkt köra ett cykelpass senare idag sen men det var bara att inse att det fick bli vila resten av dagen... Får se om det kan bli ett gympass imorrn?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar