söndag 29 september 2013

Helgen slut och V39 slut..

Imorrn är det 30 september sen börjar oktober på tisdag, oktober är en riktig höstmånad men har vi tur så kan det även bli några fina dagar i oktober?

Löpträningen funkar bra efter Löpskolans schema för Sub50 på milen, går in i V3 och planerar veckans första löppass på tisdagmorgon. Det här med löpskolan och träningsprogram är ett led i den satsning jag gör inför nästa år med att höja kvalitén på träningen istället för att bara öka träningsmängden, vilket gäller samtliga discipliner även cykel och löpning.

Imorrn är det måndag och simning, hade tänkt att köra ett Core-pass på lunchen imorrn, men det sket sig pga att det är planeringsdag på dagis imorrn? Vilket både Marie och jag har missat eller är det förskolan som har brustit i informationen till oss föräldrar? Det sista alternativet är det om du frågar mig! 😡😡Så både Tuva och Clara får följa med mig till jobbet imorgon, de var inte ledsna för det! :) 😃

Igår körde jag ett långpass på cykel(landsväg) ca 67 km, kanske inte är så himla långt men det är nog dumt att köra så mycket längre pass nu när det börjar bli lite kallare, tycker det blir kallt om fötterna man kan ju inte börja använda vinterskoskydden redan nu????

Måste fixa hem nya slangar till MTB:n och även byta däcken för det är nått skumt med bakdäcket? Bytte slang för nån vecka sen men det blev punka direkt igen? 

MTB ja det hade varit kul att ta en runda snart men men...

Igår var det V 4 på gymet på fas 1, jag kör på med samma styrketräningsprogram med triathloninriktning som jag körde förra vintern, dock med lite smärre justeringar. Det funkade jag bra tills i år, ska dock ta det lite lugnare med ökningen av vikter på övningarna under fas 3 mot vad jag gjorde förra vintern, när jag drog på mig en muskelbristning i höger axel! :(

Skönt att sitta och slappa i soffan framför TV:n så här på söndagkvällen med lite cocosbollar från Mickelsmässmarknaden i Örsundsbro tidigare idag mums mums....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar