fredag 6 september 2013

Förkylningen fortsätter.... :(



Men det ger ju tid till planering, så jag har anmält mig till Vansbrosimningen 2014, Tömilen 16/11 i år, Engelbrektsloppet 60 km skidor 9/2 2014, ska anmäla mig till Nyårsloppet 10 km i Vallentuna på nyårsafton när de öppnar sin anmälan? Har nyss fått klart första fasen(6 veckor) på programmet för vinterns styrketräning kommer att köra 2 ggr per vecka med styrkeövningar för triathlon.
Sen har jag satt upp lite olika målsättningar eller ska göra i allafall.
För löpning så har jag satt ett mål att kunna springa milen under 50 min innan året är slut, vi får se hur det går om jag lyckas?
Bara förkylningen ger sig så ska jag ut och köra lite rullskidor minst en gång per vecka tills det blir snö?om det blir någon snö?
Resten av cykelsäsongen ska jag ägna åt att försöka höja farten mest intervaller men även ett och annat lugnt distanspass innan det blir för kallt för racern men är det bara barmark så tänkte jag köra på vinterracern, har dock inga dubbdäck till den så är det fruset så får det bli cykla trainer inomhus.

Sen håller jag på filar och planerar på mitt nästa större projekt som ev kan bli av nästa sommar men det gäller att allt funkar många saker som ska stämma om det ska bli av vi får se?????

Kommer att bli ett antal Triathlonlopp 2014 hur många och på vilka distanser beror på hur tävlingskalendern kommer att se ut, det blir dock ingen Ironman nästa år inte som det ser ut nu, skulle det bli någon sån tävling så måste jag vinna på Lotto eller nått, så man kan ju alltid hoppas, men minst 2 st halvironmanlopp ska det bli! Sen får vi se det är långt kvar än....lite lugnare veckor ett tag till sen kör vi igång försäsongsträningen inför 2014! Kommer att bli samma träningsmängd per vecka kanske lite mindre men det ska bli högre kvalitet på träningspassen...sen ska vikten ner rejält till nästa sommar minst 10 kg ? Lättare och starkare ska jag bli...nu ska jag lägga mig i soffan och vila mig ur förkylningen! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar