lördag 21 april 2012

Lördag i Haga

Det var rätt många som var ute idag på jobbardagen och jobbade med allt möjligt i vår Brf. Jag räfsade och gjorde fint i våra häckar framför vårt hus och i slänten ner mot parkeringen, sen klippte jag ner vår ena Rönn framför vårt hus (3 lgh per hus), det har blivit lite vildvuxen de senaste 2 åren.

Sen lagade jag lite köttfärssås och spagetti tills Marie kom hem en stund mitt på dagen från sitt jobb, vi han även åka och veckohandla innan hon åkte tillbaka till jobbet för resten av sitt dagspass.

Då åkte vi och hämtade Williams prylar inför nästa vecka, var så trött medans jag satt och väntade på att William skulle plocka ihop sina grejer så jag somnade en stund i bilen, Tuva och Clara somnade redan när vi åkte ut från Enköping före Lådö.

När vi kom hem så stack jag ut och sprang en kort sväng runt Tråkrundan, först lugnt i början de första 600m, sen 200m intervaller med ca 45-48 s/200m och 400m lugnare tempo ca 6.20 s/km mellan varje 200m intervall. Avslutade med lugnt tempo sista 600-700m i ca 6,15 s/km tempo.

Nu har vi ätit hamburgare, Tuva och Clara sitter framför TV:n och slöar, snart dags för pyjamas för dom....  och ett glas rött för pappa kanske??? :)

Imorgon söndag är det dags för ett danspass för Tuva och Clara på Street Feet och jag ska köra ett träningspass simning imorgon kväll!

Nu är det lördagskväll.........   :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar