måndag 16 april 2012

Apråpå något helt annat

...en bostadsrättsförening är ju en förening och en förening måste ha en styrelse och i styrelsen ska det sitta ledamöter som är medlemmar i föreningen. Om det finns 66 medlemmar i en förening så borde det gå att få ihop en styrelse på ca 7-8 ledamöter, sitter man 1 år i en styrelse så är det 8 år tills nästa gång om alla sitter i styrelsen nån gång under den tid de bor i föreningen! Så varför är det då så svårt att få ihop folk till en föreningsstyrelse??  Jo för att alla tycker att någon annan ska sitta i styrelsen, inte dom själva!?   Det är sådana människor som är farliga för demokratin de som aldrig vill göra något utan alltid vill att andra ska ta ansvar och som sen sitter och gnäller över att styrelsen gör så dåligt jobb på alla årsmöten!!!

Världens mest otacksammaste föreningsuppdrag måste vara att vara ledamot i en förenings valberedning? Att gå runt och försöka få medlemmar att bli intresserade av att ta åt sig förtroendeuppdrag, när intresset är lika med noll!!

jag är väldigt tacksam att det finns människor som vill ta åt sig uppdrag i valberedningar tycker att ni är sanna vardagshjältar!  :)

Vad jag sa, när jag blev tillfrågad om styrelseuppdrag? Inte i år helst, men kanske om 2 år, kan ställa upp som styrelsesuppleant i år om det krisar! Vart lite bränd här när vi hade en incident i föreningen för ca 2-3 år sen när jag internrevisor det var inte ett dugg kul då! Förresten så har jag varit internrevisor i 1 år och ledamot i en arbetsgrupp i 2-3 år och jag har bara bott här i oj är det 7 år drygt??  Så jag anser att jag har bidragit fullt tillräckligt till föreningsarbetet hittills, men om 2 år kan jag vara med om nån vill det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar