söndag 15 april 2012

Debut i Enköpingsklungan idag!

Idag var jag nästan lite nervös när jag cyklade in till Enköping efter kl. 9 för att hänga på alla enköpingscyklister som brukar köra en träningsrunda varje söndagförmiddag. De samlas vid gamla Statoil mitt i stan eller där den macken låg förr, den finns inte kvar längre. Ja huset finns kvar men bensimacken är borta.
  Det var ca 18-20 st (kan ha varit fler med men jag glömde räkna) cyklister som drog iväg efter 9.30 ut på småvägarna norr om Enköping bort mot Västerås, först ut mot Boda-Lönsåker-Benala-Sparrsätra K:a-lilla vägen så man kommer fram vid Breds K:a-Bredsdal, sen bort mot Tortuna-Anundshög-Irsta K:a-Frösåkers K:a-Kungsåra-Ängsö Golklubb-Målhammar-Östanbro-Hummelsta-Enköping.
  Vi var 5 st nya som var med för första gången 4 killar och en tjej, alla var jättetrevliga och det var jättebra stämning i gruppen hela vägen, var det någon som började komma efter så saktade klungan in lite så den kom i fatt. Sträckan vi körde var ca 77,1 km på ca 2 tim och 40 min, glömde sätta klockan när vi startade slog på den efter ca 1-2 min. Snittfarten låg på ca drygt 28 km/tim.
  Det var några som gjorde lite utbrytningar ibland på slutet, en i backen upp från Sagån, där försökte jag hänga på men de bara försvann, men jag tänkte om jag gör ett ryck där varje gång jag kör där, även när jag kör själv så kommer jag att orka rycka längre och längre för varje gång. :)
  Efter Sagå-backen så tog alla det lugnt så klungan samlades ihop igen och sen vart det en lugn och behaglig färd sista biten in mot Enköping förbi Hummelsta, utom när det var ca 1 km kvar då stack några iväg igen och jag gjorde likadant som i Sago-backen jag hängde på så långt jag orkade och det var inte långt men jag körde på så fort jag orkade och tänker göra likadant varje gång och se om det blir någon skillnad till slut?
  Nu har jag tagit det lugnt på eftermiddagen, vi var ner till badstranden Marie, Tuva, Clara och jag, Tuva tränade på att cykla och då fick jag springa bakom henne och hålla i så det kanske inte var så långt?  Sen när Marie åkte in och körde Body-pump på Magasinet så la jag mig i soffan och vilade, somnade visst en liten stund men inte längre än att jag hann laga mat tills Marie om hem igen. Nu sitter jag här i soffan igen och slöar men inte så länge till kl 19.00 är det simträning inne i simhallen med SK Enas:s vuxengrupp, tror inte jag kör någon intervallträning idag det blir distanspass med våtdräkt i en timme vi får se hur långt jag hinner på en timme?

Lite bilder från dagens övningar kommer här jag efter cykelturen, Tuva och Clara på stranden och när de cyklar, sen en bild på hur det såg ut innan regnet ute över sjön.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar