söndag 29 april 2012

Lite långhelg... :)

Vad skönt det är med lite långledigt!  Lördag, söndag, måndag och tisdag!

Igår lördag skjutsade vi Marie och Fia till tågstationen och vinkade av dom när de tog tåget till Göteborg för en lite Weekend-tripp dit lördag och söndag.

Efter det så åkte jag till ICA Maxi och veckohandlade med Tuva och Clara, för att sen hem med alla varor och åka till Busborgen i Västerås.  Där var vi i drygt 1,5 timme och sen upp på stan i Västerås och handlade lite. Skulle köpa en ny jacka åt Tuva men det var inte så lätt, antingen var jackan för stor eller för liten fel färg...alltså det tog hårt på mitt psyke kan man lugnt säga, visserligen var det kanske mitt fel att Tuva blev ledsen för först hade vi varit på Busborgen och så skulle vi käka på Macdonalds i skrapan men där hade de ställt en rookie i kassan och 2 kassor öppna och köer på 10-15m så det tog längre tid än vad det gör på Macdonalds i Enköping(Sveriges långsammaste Macdonalds) och DÅ går det SAAAAAAKTA!

Ledsnade totalt och gick till Stadium och efter mycket hårt förhandlande med Tuva så köpte vi en fin jacka till kanonpris åt henne, hade kostat 499kr och såldes för 299 kr, alltså tjänade jag 200kr!! :)

Hittade även ett par nya jeans och ny skjorta och T-shirt till mig på Levi's butiken i Igor, snacka om bra service dom hade där, plockade fram rätt jeans åt mig direkt, både storlek och färg, var helnöjd när jag gick därifrån.



Det var inte allt jag handlade igår, på eftermiddagen skulle jag byta växelwire till bakväxeln på landsvägsracern och det gick inte så bra, det var inte wiren det var fel på det var reglaget!!!Så det var bara och åka tillbaka till Västerås och Cykloteket och köpa nya reglage och de såldes ju i par då förstås  det enda dom hade hemma vara Ultegra...priset...?  ! ja det sätter jag inte ut här men de var dyra!!!  Kostade väldigt mycket, men va fint de funkar mot det gamla reglaget, helt otroligt! Visst är de fina reglage:




I fredags sprang Tuva sitt första terränglopp, Enköpings AIF Friidrott hade avslutning på vinterns fridrottsskola som har varit på fredagarna i Idrottshuset. Avslutningen var en tävling i terränglopp uppe vid Gånstaspåret. Tuva sprang i flickor födda 2005 och senare, de sprang 400m , låter kanske inte så långt men de här tjejerna sprang fort i början 1:a 100-200m sen så sjönk takten lite. Jag var hare i det här loppet för jag trodde att de inte skulle springa så långt men fan va de sprang fort i början, jag fick lov att sträcka ut stegen ordentligt för att inte bli översprungen. :)) Här är lite bilder på Tuva:




Det var en glad tjej efter målgång som åt varmkorv och pratade på som vanligt så det verkar inte som om hon var så himla trött, ser bra ut för framtiden!  :)

Som avslutning så sprang jag hem från Gånstagården, det var fint väder vid Gånsta men på Gröngarn så mötte jag en storm och spöregn, men jag hade tur för jag var precis i kanten på regent så jag blev inte så farligt blöt.

Nu så ska jag hämta cykeln i garaget och lasta på den på bilen och sen åker vi till farmor och farfar, Tuva och Clara ska vara där medans jag åker ut på en liten cykeltur med Enköpingsklungan. Det är ett gäng cyklister från Enköping som kör en träningstur varje söndag kl. 09.30 idag, men från nästa söndag är det 9.30, de samlas alltid vid gamla BP mitt i stan (Statoil var det på slutet innan den lades ned).
jag var med och cyklade för 2 veckor sen för första gången då såg det ut så här vid samlingen innan vi startade:
Jag är nr 5 från höger med reflexjacka.


Nu är det dags att dra iväg snart....  Vi hörs...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar