söndag 20 mars 2011

Söndagar då ska man vila...?

Marie hade sovmorgon imorse, men vad hjälpte det Clara är som ett atomur går exkat, hon vaknade som vanligt någon gång vi kl 6, jag vaknade starx före halvsju men då var jag klarvaken och pigg, tänkte efter och räknade lite på när jag somnade igårkväll och jag hade faktiskt sovit över 8 timmar! Inte undra på att jag kände mig pigg.

Jobbade lite med en del som jag inte hann med i fredags innan det var dags att åka med Tuva på dans. Under tiden hon hade dansträning så smet jag in en sväng i simhallen och hann med lite simträning:

insim 250 m bröstsim 6 min
250m frisim utan hjälpmedel 16 min
250m bröstsim 22 min
250m frisim utan hjälpmedel 29 min
500m bröstsim 46 min(total tid).

Sen hem och åt lunch och direkt efter lunchen gick jag upp i garaget och cyklade lite racer på trainern i 30 m

På eftermiddagen kom Emelie och hon var efterlängtad, imorse vid 7 började Clara fråga när Emelie skulle komma och sen tjatade både Tuva och hon var 5:e minut, "kommer inte Emelie snart?".
Det är alltid lika kul när hon kommer, det är för sällan man träffar barnen när dom flyttat hemifrån fast dom inte bor så långt bort, Emelie i Uppsala och Johan på andra sidan ån, flygvägen är det nog under 1 km till Johan. Hon var med oss till lekparken och åkte rutschkana och gungade, sen var hon med när vi läste saga men det var bara Clara och Tuva som somnade, Emelie lyckades hålla sig vaken.  :-)
Kul med lite sällskap framför TV:n när Marie jobbade kväll ikväll.

Imorgon blir det till att försöka få lite jobb gjort hemifrån, Clara är sjuk igen. Rejält förkyld och hostar.  Kul när "vissa " föräldrar inte kan hålla sina barn hemma när dom är förkylda. Marie såg en pojke på Claras sida i början på förra veckan som satt och snorade grönt snor och hostade rejält hela tiden när hon var och lämnade och hämtade, i slutet på veckan var han inte där, tror jag det han låg väl hemma med lunginflamation, (nej hoppas att han inte har det, han kan ju inte hjälpa att han har korkade föräldrar). Men hans föräldrar har väl viktigare jobb än vad Marie och jag har???







1 kommentar:

  1. Ja det var en trevlig dag! :) Hoppas Clara mår bättre!

    SvaraRadera