lördag 19 mars 2011

Lördag kanonträning och kanonfynd

Tidig morron som vanligt när Marie jobbar, Clara vaknar innan hon ska gå upp och väcker mamma och vill ha välling.

Vid nio så fick jag på tjejerna ytterkläder och vi åkte in till Magasinet för lördagens träning:

30 min motionscykel medelkadens ca 85 rpm
5 min crosstrainer tills ett löpband vart ledigt
36 min 58 s 5 km snubblandes på löpbandet, ja inte går det fort heller, men fortare än dom som går i sakta promenad på löpbandet!
35 min styrketräning 1 x 15 på alla övningar för armar och axlar, mage/rygg där körde jag på flera ggr och ca 25 reps.

Total tid 1 tim o 45 min, det är jag nöjd med för idag.

Sen vart det lunch på Max, Max-box till Tuva och Clara och jag tog en Delifresh low carb burgare, men jag tog strips till tror jag behövde allt fett som var i stripsen efter förmiddagens träningspass.Ska jag vara ärlig så visste jag inte vad Delifresh low carb burgare var för något, så jag så nog lite rolig ut när jag fick den vid disken, ja jag tittade efter hamburgerbrödet, men det fanns inget bröd? Ja det var ju low carb, (låg kolhydratnivå)  Tänkte nog inte på det!
:-)

Sen iväg till Västerås och tittade på Cyklotekets nyöppnade butik, den såg inte riktigt färdig ut, men det blir nog bra. Nu slipper man åka till Hallstahammar eller Stockholm för att köpa cykelgrejer, ja det finns en cykelaffär i Enköping oxå, men jag går inte in där annat än i nödfall. 

Var in där( i vår lokala cykelaffär i Enköping) i somras och köpte en eker till MTB:n fick betal 20 kr för en EKER!!!! Sen stod ena ägaren och gjorde sig rolig över att de hade sålt så mycket grejer att de kunde stänga affären resten av dagen, gör man så så får man inte mig som kund igen, tycker dessutom att han är en av stans drygaste idioter.  Köpte 5 st ekrar någon vecka senare på Cykelcity i Stockholm för 25 kr!?

Men iallafall så gjorde jag ett fynd på Cykloteket köpte en ny hjälm för 718 kr, hade kostat 1700 kr, sänkt till 900 kr, jag hade en rabattkupong på 100kr och bonusen från förra året på 82 kr.  Ja jag är rätt nöjd med mitt köp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar