söndag 6 mars 2011

Helg utan träning!!!

Har haft känningar av en förkylning sedan börja på veckan så efter onsdagens simträning, så bestämde jag mig för ett kort träningsuppehåll för att bli av med snorandet! Känner mig lite piggare idag men en annan sak som oroar mig är att jag har känt av knäna! Jag har inte haft ont i mina knän på flera år? Varför ska det börja nu igen för? Kan ha något att göra med att jag sprang väldigt mycket före undersökningen av hälen för en månad sen?

Var ledig i fredags och gjorde just ingenting, igår lördag var vi till Stockholm och åkte över Södertälje hem med övernattning på Scandic Skogshöjden inne i Södertälje, åt lite god mat lite god öl till maten. Tuva och Clara somnade trots lördagsgodis mellan kl. 8 och 9 på kvällen, Marie efter 9 och jag efter halv tio, sen vaknade vi ca 9 tim senare. Vet inte när jag sov så länge sist?

Idag har vi handlat på Coop i Solberga i Strängnäs på vägen hem, tittat på Vasaloppet. Haha ha Vasloppet vann ni inte j-la norrbaggar!!!! En svensk vann det var viktigast tycker jag!

Var till mamma och pappa och fikade på eftermiddagen och skruvade ihop pendlarcykeln igen, ifalla att ??  Inte goffen blir ihopsskruvad tills imorrn, det var lite mycket vatten i oljan tyckte Tobbe å han håller på att byta topplockspackning, vi får hoppas att det hjälper så det inte blir lika mycket vatten i oljan i fortsättningen oxå för det är inte så bra, vatten smörjer inte bilmotorer lika bra som olja!

Sen har jag ÄNTLIGEN!!!! fått bort pedalerna på min nya racer!! Tokjävlarna som hade satt dit pedalerna på cykeln hade använt loctite!!????  HUr i helvete kan man vara så jävla korkad????? Kan ju vara kul att kunna byta pedaler lite då och då utan att behöva använda gassvets som jag fick göra idag!!!

Nu ska vi snart lägga tjejerna och läsa lite "Karlsson flyger igen" för dom, sen blir det "Solsidan" och sen sover nog både marie och jag framför TV:n?

:-)

1 kommentar:

  1. "Nu ska det här fattiga fettot gå ut och ta en rööök!!" /Anna i Solsidan.

    SvaraRadera