lördag 12 mars 2011

Nu kör vi igång igen...

Efter att ha hållt uppe med träning i nästan 1,5 vecka sedan förra onsdagens simträning så kör vi igång igen idag.

Hörde av en bekant igår att det redan nu finns pollen i luften kan vara därför jag är nästäppt? Men skulle jag vara allergisk? Skulle inte tro det, jag har alltid varit förkyld varje vår, varför skulle det ha något med allergi att göra ?

Idag har jag iallafall tagit allergimedicin och ska köra på med det några dagar och se om det hjälper.

Nu sitter jag och väntar på att Magasinet ska öppna kl. 09.00, då ska vi åka dit, jag för att träna och barnen för att leka. Det blir kul!  :-)
Jag ska förnya mitt träningskort idag, tänk vad fort 1 år går?!  Det är nu 3 år sedan jag började träna på Magasinet och det var väl lite si och så i början men under semestern 2008 så drog jag igång på allvar och sen dess har det bara rullat på.
Det är viktigt att investera i sin egen hälsa, man mår bättre och orkar mer och framför allt man är oftast på bättre humör än när man bara stressar och jobbar hela tiden så där en 50-60 timmar i veckan som jag gjorde förut. Nu har jag fått mer balans mellan fritid och  jobbet, ligger oftast på runt 45 tim/vecka numera och resten av tiden som jag jobbade förut tränar jag på istället och är med familjen. Lite sundare numera kan man säga.

Så nu ska det bli lite frukost och sen drar vi iväg före 09.00.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar