måndag 21 mars 2011

Simträning efter en sjuk dag!

Idag måndag har det varit lite rörigt, Clara är sjuk så jag var hemma och jobbade idag, Tuva skulle in till dagis tyckte hon och som vanligt tidigt, så hon var på plats för 06.45 på dagis, sen åkte Clara och jag och tvättade bilen och beställde nya sommardäck till Passaten, de som sitter på är nästan släta.

Sen har Clara tittat på film och jag har jobbat med avbrott för byte av DVD och lite mat mitt på dagen.

Ikväll var det simträning igen och vilket träningspass coachen hade kokat ihop till ikväll, jag var ovanligt tidig till träningen ikväll så jag var i vattnet redan vid 19.12 och körde fram till 20.30 prick när jag klev upp och vilket tempo det var. Nästan så det kokade i vattnet av alla energi som släpptes lös av alla simmare, tror vi var fler än 10 st. Dagens träning:

fenor på alla set utom insim och avsim.
insim 200m
4x25m fjäril
10x50m frisim
6x50m frisim mp
6x50m rygg mp
4x25m 15m fullt vila 10m
3x50m fullt på sista 15m
2x75m fullt på sista 15m
1x100m fullt på sista 25m
avsim 100m


Nästan så det känns som det saknas nåt dom dagarna jag inte är och simmar, det är en härlig känsla att ligga där i vattnet som om man var tyngdlös och forsa fram, det enda man hör är bubblornas ljud från när man andas ut, annars är det totalt tyst, förra veckan tränade jag totalt 4 pass och det blev nästan 5km totalt. tror inte jag får ihop lika mycket den hrä veckan.
När jag gick ut genom dörrarna på idrottshuset ikväll så bara kröp det i kroppen av välbefinnande, kände mig så där otroligt härligt pigg! Undrar om jag överhuvudtaget kommer att kunna somna ikväll??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar