måndag 14 mars 2011

Simträning måndag kväll, men kanske vore torrsim ha varit bättre?

Simträning ikväll måndag, har ju hållt uppe sen förrförra onsdagen, alltså missat 2 träningar, men idag var det dags igen och det blev hårdkörning från första stund!
 När vi skulle börja så kom coach och sa att jag och 3 till fick inte simma på banan närmast motionssimmarna  utan vi skulle simma på kantbanan alltså yttersta banan, för någon hade klagat på att vi stänkte för mycket vatten på dom som simmade där, så vi skulle simma på banan närmast kanten på bassängen.
 Först blev man ju förbannad när man hörde det, så j-la löjligt tyckte jag, men det får man ju inte säga högt, är ju inte så bra. Så efter lite tandagnisslan så hoppade jag i bassängen och simmade 200 m insim och oj vad laddad jag var då och resten av passet. Efter en stund så kom jag på att det var ju positivt att någon klagade på att vi körde för hårt, jag kör alltså på så hårt på träningarna att det stör simmare i banorna intill!?
  Det betyder ju att jag måste ha gått framåt och utvecklats rejält i min simning sedan jag började i höstas.  :-)
Lite märkligt att man väljer att åka till simhallen och simmar om man är rädd att få vatten i ögona. Kanske vore bättre då att välja en annan aktivitet, där det är lite torrare? Men jag respekterar det för alla måste ju få tillgång till kommunala anläggningar vare sig man simmar fort eller sakta.
Resten av träningen var 6x25m fjäril (ja eller försök till fjärilsim),
6x50m bröstsim
12x50m frisim med pads o fen
3x50m rygg
100m avsim

Mycket fart och högt tempo idag och jag simmade mycket med paddlar på händerna och det känns nu i axlaran och överarmarna och det kommer nog att kännas där i morgon med....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar