onsdag 3 oktober 2012

Så ja äntligen...

...så tränar jag igen!  Ja det var ju inget långt uppehåll, 4 dgr men det räckte tycker jag!?

Simträning 45 min imorse kl.06.00, sen ett 30 min Corepass på lunchen på SATS Södra Station intill jobbet!

Ingen massör på jobbet idag, sjuka arn och VAB, men hon ska komma nästa onsdag istället, hade varit bra idag efter Lidingöloppet med lite massage? Får väl vänta en vecka då!

Sen har vi det här med simhallen i Enköping, man undrar vad som händer i huvet på de som bestämmer i vår kommun??  Äntligen ska man besluta om att bygga om  simhallen och alla simmare och badgäster blev glada! Ända tills man fick klart för sig hur det skulle utföras!!! Man ska riva hela simhallen med start nästa höst 2013 och sen under 2 år bygga en ny på samma plats, så under 2 år så kommer vår kommun inte att ha en fungerande simhall???  En kommun på 40000 invånare utan simhall, det är SKITDÅLIGT tycker jag!!!!!

Hör NI det SKITDÅLIGT!!!!!  Var ska alla barn lära sig simma? Vara ska alla simmare i SK Ena träna? Var ska alla som är i behov av rehabträning i rehabbassängen träna? Var  ska all som motionssimmar träna?

Ja hur hade ni tänkt lösa det politiker och tjänstemän i Enköpings kommun?????

Jo jag har hört rykten om att det ska bussas simmare till andra kommuners simhallar från Enköping, i 2 ÅR????  Ingen som har tänkt på att det kanske redan är fullt i dessa hallar redan och att det inte går att få träningstider där, har någon kollat upp det  innan man öppnar mun och kommer med ett sånt förslag!??
Hoppas att detta bara är ett rykte utan substans?

Jag startade en facebookgrupp för en vecka sen som heter "Vi som vill kunna simma även under tiden simhallen i Enköping byggs om" se länken här:

http://www.facebook.com/groups/100466380111907/

Idag en vecka senare har gruppen 586 medlemmar, men det saknas 39414 ???? Ha ha  :)))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar