måndag 17 september 2012

Måndag 17/9 - 334 dgr kvar till Ironman Kalmar 2013!

Ja eftersom jag har anmält mig till ett Ironman-lopp så måste jag ju höja träningsnivån rejält, så det är där morron löppassen kommer in i bilden. I och för sig så måste man ju vila ibland också så det kommer att finnas veckor då och då där jag kommer att ta det lite lugnare, men just nu är det 12 dgr kvar till Lidingöloppet så att de närmaste 2 veckorna blir det hårdkörning fram till några dagar före LL. 1:a veckan i oktober blir det lugnt, då kör jag bara simning och inlines. Vi är lyckligt lottade på mitt jobb (Projektledarhuset i Stockholm AB) en gång i månaden kommer det en massör till kontoret, nästa gång hon kommer är den 3 oktober, 4 dgr efter LL det är perfekt!!!  :)

Så kl. 05:52 sprang jag iväg i mörkret ut mot Rv55 i Allén och vände sen en runda förbi grinden till tegelbruket och hem. Hann inte mer skulle vara i Solna kl. 8 på en besiktning.
Så här blev resultatet för morronens löppass: det blev ungefär 1/10 mara ca 4,3 km på 25:38 min, tempo 5:57 min/km fart 10,09 km/tim.

Sen det här med vikten jag försöker få till det oxå, gick upp i vikt på semestern igen till över 100 kg (ca 104 kg som mest)  och nu kämpar jag som fan med att få ned vikten, just nu väger jag ca 96 kg och ska ned mer mycket mer!  För varje kilo jag tar bort i vikt så orkar jag simma/cykla/springa fortare och längre vilket är en förutsättning för att ta sig runt en Ironman-tävling.  Maxtiden är från start 2 tim och 20 min på simningen, vara ute på löpningen efter cyklingen före kl. 17.00 dvs efter totalt 10 tim räknat från simstarten kl. 7 på morronen, sen ska man var i mål före kl. 23.00 dvs efter max 16 tim totalt.

Det är bara det att jag vill ha en bra tid också jag vill komma in på en för mig så realistiskt bra tid som möjligt, tänker inte skriva ut den tid jag siktar på här för då kommer alla att skratta åt mig, men i mitt huvud kommer jag att ha den tiden som morot för att fixa all träning och att kämpa med vikt nedgången!

Jag vill vara i samma skick efter Ironman som jag var efter årets Vätternrunda, trött men glad och jävligt nöjd. Vi får se om jag lyckas med det, men jag tänker jobba hårt med träningen för att nå fram till mitt mål!!!!

Så det blir många många löppass tidiga mornar under de 334 dgr som återstår...

PS! SMHI lovar fint väder ikväll sol och klart!  Då ska jag ut och cykla, det blåser som fan idag och det blir bra träning så man är bra förberedd ifall det blåser på Öland!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar