fredag 4 januari 2013

Vilodagen är slut....

Nu är det ju i och för sig redan fredag men torsdagen är ju avklarad och jag klarade mig hela dagen utan att träna, det har nog gått för långt nu med träningen när man är tvungen att tvinga sig själv till en vilodag?

Nej då jag bara skämtar (tror jag?), det var en planerad vilodag för torsdag 3/1, imorrn fredag tänkte jag hinna med 2 träningspass, först ett trainerpass på morgonen och sen ett skidpass på kvällen när Marie har kommit hem från jobbet! Om det nu finns någon snö kvar så man kan åka skidor, spejade idag på en snösträng på gärdet efter vägen ut mot Spelbo från Haga idag, den låg i norrläge vid en skogsbacke och det borde gå att få ihop ett varv på minst 500m där.

Igår så var jag in till simhallen och körde ett distanspass, hade tänkt från början att köra minst 3 km eller åtminstone så lågt jag hann på 1,5 tim dvs drygt 3 km, men allt funkade så bra så jag fortsatte tills 3860 m vilket är distansen för simdelen på Ironman, så nu har känt mig för en första gång på den distansen.Det gick skapligt bra tycker jag effektiv tid ca 1 tim och 49 min, tid i bassängen ca 1 tim 56 min inkl vattenstopp m m.
Det är den längsta sträckan jag simmat i en följd någonsin, tidigare så är 3 km det längsta och det här är det längsta jag har crawlat. Inte illa va när jag lärde mig crawl för 2 år sen! :)

Nu ska jag läsa lite och sen gå och lägga mig och försöka sova, har nog varit ledig lite för länge nu, 2 veckor imorrn? Inte bra att vila för mycket tror jag?

God Natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar