fredag 18 januari 2013

Träningen går framåt..

.. nu kom det ju lite snö igen i veckan så igår kom jag iväg ut på ett skidpass uppe i Gånstaspåret utanför Enköping.
Jag körde 3 varv på ca 1 tim 19 min och det blev ca 15,43 km! Så snabbt har jag aldrig åkt i det spåret förut så det måste ha varit extremt snabbt före igårkväll? Eller kanske perfekt vallade skidor och en stark Per? :-)
Stod och stak åkte bra många långa sträckor även där det var lite uppför, har aldrig gått så här bra att åka skidor någonsinn förut, tror att både simträningen och styrketräningen har gett resultat?! :)

Imorrn blir det danskalas på Street Feet först med Clara vid kl. 10.00 och sen 2 tim senare med Tuva, det är en slags kick-off typ innan dansträningen startar nästa helg!

Idag var jag in till Magasinet på förmiddagen och körde ett styrketräningspass ihop med Marie  istället för det jag brukar köra på lördag förmiddagar. Sen ikväll vart det ett medelintensivt pass på tempocykeln på trainern i en dryg timme.

Ja träningen rullar på ganska bra kan man säga ligger på ett snitt på ca drygt 10-11 tim/vecka och det är precis enligt min plan, planen är att varannan vecka köra 12 tim och varannan 10 tim.

Nu är det snart dags för vinterns höjdpunkter Engelbrektsloppet i Norberg 10/2, Öppet spår 24/2 och Stafettvasan 1/3!

Efter dessa skidlopp så kommer allt fokus ligga på att bli bättre på simning, cykel och löpning! Mest kommer tonvikten ligga simning utav dessa 3 grenar, men även löpningen måste prioriteras! Styrketräningen går in i Fas 3 med tyngre vikter och kortare serier i mars och hela april samt en vecka in i maj, i maj så går den träningen in i fas 4 som ska anpassas efter alla lopp.

Nu är det snart sovdags men först ska jag se färdigt på filmen i Svt 1"Keeping mum" den är ganska underhållande på sitt sätt, jag  har sett den en gång förut men den tål att ses igen!  :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar