torsdag 31 januari 2013

Januari är slut...

imorrn börjar februari och det är bara 10 dgr kvar till Engelbrektsloppet om allt går som det ska så är det 3:e gången jag startar i Engelbrektsloppet och förhoppningsvis få åka runt hela originalsträckan, för det har jag inte fått göra de andra gångerna!  Pga milda vintrar 1999 och 2012 så var det inte full sträcka eller på det rätta stället man fick åka då.

Idag var jag ute och sprang i 1,5 timme eller sprang och sprang?  Jag joggade sakta sakta för att kunna hålla låg puls mellan 110-130 slag för att träna uthållighet och kunna hålla på länge länge och mala på i samma takt! hann bara springa 11 km drygt på 1,5 tim men jag lyckades hålla låg puls på 123 slag/min i snitt, så det verkar funka. En sak till Ice Bugs är ena jävla bra skor!!!  :-)

Just nu ligger skidträningen nere efter de senaste dagarnas mildväder men imorrn hoppas jag hinna åka en sväng ute på skaren på gärdet på andra sidan Ekuddsvägen norr om skogen där Gammelhaga bytomt  låg.
Det är inte mycket snö där heller men ett varv på ca 1 km får man ihop sen är det bara att åka varv på varv på varv på varv.....   gäsp...  :)

Ska bli skönt med helg igen och få vila lite och få träna mycket!  SVårt att hinna få ihop så mycket träningstid som jag skulle behöva i veckorna nu när det är vinter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar