tisdag 12 mars 2013

Veckorna går och det är mindre än bara 157 dgr kvar till Kalmar??

..nästan så man börjar bli lite smått stressad! :)

Imorse var jag på gymet och körde ett styrkepass och igårkväll var jag och körde ett simpass, det första på ca 1 månad. Hoppas nu att förkylningar och annat skit har slutat för nu måste jag träna träna träna....   :)

I söndags var jag ut och cyklade lite på förmiddagen det var -8 grC när jag började och -4 grC när jag kom hem. Det blev en tur på ca 3 tim körde ca 53 km på den tiden, ingen höjdartid men jag körde ett lågpuls pass pulszon 110-130 och det var skitsvårt att inte gå över 130?  Men jag hade som max topp 140 i puls så det var bra .... Ida på Sportsupportcenter gav mig rådet att köra långa lågpulspass för att lära kroppen att använda fett i stället för socker i musklerna, kan jag lära kroppen att använda fett så kommer jag att kunna köra jättelångt på tävlingarna i sommar!  :) Så mycket fett som jag har!  ha ha..

Nu är det mycket jobb men ska försöka få in så mycket träning som möjligt ändå varje vecka fram till Kalmar.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar